Sunday, July 3, 2016

IPOH 2016 - PT. 7, DAY 2 (LAST DAY)

Salam and hi!

Actually this is a very short enrty. Sebab last ni pun bukan kemana-mana sangat. Tapi disebabkan haritu panjang and mata dah ngantuk and tak larat menulis, so memang terpaksa buat lagi satu hahah. Maafkan lah daku. Ni pun up entry lambat sikit, kata dah cuti raya, so sibuk sikitlah dua tiga hari ni especially on weekend nak cari persiapan raya. Semalam (Sabtu) pegi Jakel Mall di Jalan Masjid India. Fuh nak pegi sana harus kental jiwa, ramai orang macam semut! Tabah je lah, pergi setahun sekali saja ya!

So last part of entri Perak ni cuma part pegi visit mural wall art sekitar Concubine Lane and some dekat dengan Masjid Panglima Kinta. Aku pun takde details sgt, semuanya waze uols. Jangan risau, mudah sangat.

So layan la pic ya.

Ni area Concubine Lane tu. Banyak lagi sebenarnya tapi sebab panas gila wei tak sanggup nak menapak. 

Ni map. See, banyak lagi mural area sini. Tapi nampak sikit je maka gigihkan jugak la masuk blog haha.

Then pegi ke Wall Art dekat area Masjid Panglima Kinta. Entah kenapa Waze gila pulak masatu. Kejap kesana kejap kesini. Last-last aku figure out sendiri, Dia lari sikit je pun takde la sesat sampai ke hujung sana sini. Masatu lengang sangat area ni. Taktau la kenapa. Maybe sebab Ahad kot semua kedai tutup. So park bebetul tepi tu, start la kitorang jalan2 celah2 lorong ni.


 MASJID PANGLIMA KINTA





Actually banyak lagi la Mural ni. Ikutkan hati aku nak je la menapak ke hujung sana patah balik bagai. Tapi memang sunyi masa ni, Bayangkan belakang2 kedai gitu and kitorang je yg ada. Then one time aku ternampak sekumpulan lelaki entah bangla atau apa. Dari hujung duk pandang-pandang. Slowly they make a move towards us. God knows la apa niat diorang, itu aku takmau tuduh. Maybe dia memang nak lalu situ. Tapi ak tak sedap hati. Mungkin jugak sebab aku ngan Si Gempal ni perempuan, kitorang je pulak kat situ, so aku extra insecure. 

Terus aku panggil Si Gempal yg jauh sikit dari aku, pakai signal mata je ajak blah. Cepat2 jalan masuk kereta. Lock. Hahaha begitu cuak dia. Those bunch of guys pun lalu, mata still jugak tengok kitorang sambil gelak-gelak. Takut okeh!

Anyway, to be honest. Aku rasa mural sini takde la unik or menarik sangat. Tak explore habis pun takpa sebenarnya. Si Gempal pun cakap camtu.

After that, kitorang pun berkejar la nak balik KL sebab check waze macam jam. Taknak sampai malam sangat, karang lemau pulak esoknya nak kerja.

So, dengan ini habislah travelog Ipoh aku yang 2 HARI ni je pun ahhahahah. Maaflah, dulu boleh la nak kata blogger tegar, Now dah lama tak menulis, Terpaksa pecahkan banyak2 part. Menyampahlah kau sana aku dulikkk apahhhh~


Sadaqallahulazim...........


PS : Lepasni boleh start dengan giveaway yeay~




Yang lega,
Annekayra.

1 comment :

Salam and Hi!

Please be nice and have a good day!

Annekayra™. Powered by Blogger.